WhatsApp a ajuns să bage bani în reclame: cum vrea să-și spele păcatele
WhatsApp își propune să evidențieze faptul că păstrează confidențialitatea utilizatorilor, astfel că a ajuns să bage bani în reclame. Gigantul serviciului de mesagerie instant vrea să arate utilizatorilor cum funcționează serviciul, lansând o campanie în acest sens.
WhatsApp lansează prima sa campanie globală pentru a le arăta celor 2 miliarde de utilizatori că datele lor sunt sigure, după ce a provocat „confuzie” cu lansarea unei actualizări de confidențialitate, care a determinat mulți utilizatori să dezinstaleze aplicația. Brandul deținut de Facebook a lansat o schimbare controversată a condițiilor sale de utilizare în ianuarie, care a fost întâmpinată de o reacție negativă din partea utilizatorilor, care credeau că trebuie să accepte actualizarea confidențialității.
Unii utilizatori au avut, de asemenea, impresia că schimbarea ar însemna ca datele sensibile să fie partajate cu Facebook. WhatsApp a spus la acea vreme că a fost victima dezinformării. Dar acest lucru a dus la creșterea numărului de aplicații rivale. Signal, care, la fel ca WhatsApp, susține „criptarea end-to-end a tehnologiei”, a declarat că a înregistrat o creștere „fără precedent” după anunț, la fel ca Telegram.
Directorul de marketing al mărcii și consumatorilor WhatsApp, Eshan Ponnadurai, spune că marca „a văzut din prima mână” modul în care utilizatorii apreciază confidențialitatea și consideră că este momentul potrivit pentru a-i informa cum își protejează datele. Campania „Mesaj privat” își propune să prezinte modul în care funcționează criptarea end-to-end în „viața de zi cu zi” pentru a proteja confidențialitatea utilizatorilor cu „funcții de top din industrie”.
„Știm cât de importantă este confidențialitatea pentru utilizatorii noștri. Anul acesta, în calitate de companie, am văzut direct cum am creat un pic de confuzie și incertitudine pentru utilizatorii noștri, cât de preocupați erau de confidențialitatea lor și de îngrijorarea că alți oameni le-ar putea citi mesajele ”, spune Ponnadurai.
WhatsApp investește bani în reclame pentru a explica noua politică
Creată cu agenția BBDO, campania va fi lansată pe etape, mai întâi în Marea Britanie și Germania, cele mai mari piețe ale utilizatorilor, urmată de Mexic, Indonezia, India și Brazilia în lunile următoare.
Începe cu două filme, iar în primul, „Double Date” arată un cuplu care se luptă să comunice, dar reușesc să facă o conexiune privată prin intermediul aplicației. Între timp, „Jobul de vis” arată progresul unei lucrătoare de birou care primește un mesaj pentru a-i informa că are un nou loc de muncă și poate să-l părăsească pe cel actual.
Succesul pentru campanie va fi măsurat pe KPI, cum ar fi reputația, sentimentul și starea de sănătate a mărcii. Ponnadurai spune că marca face o mulțime de sondaje sociale, care măsoară dacă oamenii cred că WhatsApp este privat, dar le va măsura în continuare pentru a vedea cum sunt afectați de campanie. De asemenea, marca va face o mulțime de sondaje pentru a evalua starea de spirit a utilizatorilor săi.
„Suntem norocoși în sensul că suntem o marcă destul de puternică, avem câteva valori foarte bune acolo, dar este vorba doar de asigurarea faptului că oamenii se simt auziți și văzuți prin campanie.
WhatsApp este un loc pentru cele mai puternice și intime conversații ale tale și asigurarea faptului că percepția continuă cu utilizatorii noștri. Am avut o înregistrare puternică și o înțelegere puternică a utilizatorilor noștri. Ei cred că WhatsApp este privat și noi trebuie să le reamintim în continuare acest lucru, așa că este cu adevărat un succes pentru noi”, adaugă el.